REKLAMAČNÝ PORIADOK
(Neoddeliteľná súčasť Všeobecných obchodných
podmienok)
Predávajúci TOMI SK, s.r.o., Kysucký
Lieskovec 825, 023 34 Kysucký Lieskovec,
IČO: 52 599 787, zapísaný na Okresnom súde v Žiline, oddiel
Sro, vložka 73005/L, (ďalej len „Predávajúci“) vydáva tento Reklamačný
poriadok, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok
Predávajúceho.
Každý Kupujúci, ktorým môže byť
spotrebiteľ alebo podnikateľ, je povinný sa s týmto Reklamačným poriadkom ako
aj so Všeobecnými obchodnými podmienkami zoznámiť ešte pred objednaním tovaru.
Odoslaním alebo prevzatím
objednávky osobne (uzavretím kúpnej zmluvy) a prevzatím tovaru/produktu
alebo služby, potvrdzuje Kupujúci Predávajúcemu, že súhlasí s týmto
Reklamačným poriadkom. Definície pojmov uvedené v tomto Reklamačnom
poriadku majú prednosť pred definíciami uvedenými vo Všeobecných obchodných
podmienkach. Ak vo Všeobecných obchodných podmienkach pojem definovaný nie je,
chápe sa vo význame, v akom ho užívajú platné a účinné právne
predpisy.
Ak je kupujúcim spotrebiteľ, za okamih prevzatia tovaru/produktu alebo
služby spotrebiteľom je okamih prevzatia tovaru/produktu alebo služby
spotrebiteľom od predávajúceho resp. od prepravcu.
Ak je kupujúcim podnikateľ, za okamih prevzatia tovaru/produktu alebo služby
podnikateľom je okamih jeho odovzdania predávajúcim kupujúcemu.
1.ZÁRUČNÉ PODMIENKY
Záručná doba je 24 mesiacov pre kupujúceho spotrebiteľa podľa zákona č.
40/1964 – Občianskeho zákonníka a zákona č. 250/2007 o ochrane
spotrebiteľa v platnom znení s prihliadnutím k spresneniam
v tomto Reklamačnom poriadku. Ak ide o použitý tovar/produkt, je
záručná doba 12 mesiacov. Pokiaľ je kupujúcim podnikateľ a tovar/produkt
alebo službu kupuje pre účely svojej podnikateľskej činnosti, záručná doba sa
riadi záručnými podmienkami výrobcu alebo dodávateľa v súlade s § 429
Obchodného zákonníka.
Ak je na predávanom
tovare/produkte, jeho obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na
použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
U vybraných tovarov/produktov je
výrobcom záruka pre kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľom, obmedzená.
Zákonné práva koncového zákazníka (spotrebiteľa) tým nie sú nijako
dotknuté.
Záručná doba začína plynúť
prevzatím tovaru/produktu alebo služby kupujúcim.
Ak má kúpenú vec uviesť do
prevádzky iný podnikateľ než predávajúci, začne záručná doba plynúť až odo dňa
uvedenia veci do prevádzky, pokiaľ kupujúci objednal uvedenie do prevádzky
najneskôr do troch týždňov od prevzatia veci a riadne a včas poskytol na
vykonanie služby potrebnú súčinnosť.
Predávajúci vystavuje kupujúcemu
faktúru za tovar/produkt alebo službu, ktorá je zároveň záručným listom
na tovar/produkt alebo službu so zákonom uvedenými všetkými potrebnými údajmi
pre uplatnenie záruky – najmä názov tovaru/produktu alebo služby, cena,
množstvo, dĺžka záruky, sériové číslo).
Na žiadosť kupujúceho je možnosť
poskytnúť záruku písomnou formou (vystaviť záručný list). Záručný list obsahuje
obchodné meno predávajúceho, jeho identifikačné číslo a sídlo.
Na niektorý tovar/produktu môže
byť určená predĺžená záruka, ktorá musí byť vždy v súlade so záručnými
podmienkami danými výrobcom a s akoukoľvek súvisiacou reklamou,
pričom v takomto prípade záručný list obsahuje hore uvedené náležitosti
a je vydaný v súlade s vyššie uvedenými podmienkami. V prípade,
ak v ponuke tovarov/produktov na stránke www.tomi-shop.sk, v záručnom
liste vydanom kupujúcemu, alebo v reklame je poskytnutá záruka presahujúca
rozsah zákonnej záruky, môže si kupujúci uplatniť túto záruku len
u výrobcu a to len za podmienok definovaných výrobcom
tovaru/produktu.
2.ZODPOVEDNOSŤ ZA CHYBY
Predávaný tovar/produkt musí mať
požadovanú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú akosť, množstvo, mieru alebo
hmotnosť a musí byť bez vád, najmä musí zodpovedať záväzným technickým
normám.
Predávajúci zodpovedá za vady,
ktoré má predaný tovar/produkt pri prevzatí kupujúcim a za vady,
ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru/produktu v záručnej dobe.
Ak má tovar/produkt vady,
o ktorých predávajúci vie, je povinný pri dojednávaní kúpnej zmluvy na ne
kupujúceho upozorniť. Ak predávajúci riadne splní svoju povinnosť, nezodpovedá
za vady, na ktoré kupujúceho upozornil. Pri tovare/produkte predávanom za
nižšiu cenu predávajúci nezodpovedá za vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia
cena.
Doba od uplatnenia práva zo
zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný
tovar/produkt prevziať, sa do záručnej doby nezapočítava. V prípade výmeny
tovaru/produktu za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený
vymenený tovar/produkt. Ak bola reklamácia vybavená výmenou, je ďalšia prípadná
reklamácia považovaná za prvú reklamáciu tovaru/produktu. V prípade
neoprávnenej reklamácie sa záručná doba nepredlžuje.
Kupujúci môže namiesto
odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti
tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady
vzhľadom na cenu tovaru/produktu alebo závažnosť vady.
Predávajúci môže vždy namiesto
odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí
závažné ťažkosti.
Ak ide o vadu, ktorú nemožno
odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar/produkt mohol riadne užívať ako
tovar/produkt bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru/produktu, alebo má
právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o
odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po
oprave, alebo pre väčší počet vád tovar/produkt riadne užívať. Ak ide o
iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny
tovaru/produktu.
Kupujúci má právo na výmenu
vadného tovaru /produktu len za taký tovar/produkt, ktorý je značkou, typom,
prevedením a pod. zhodný s pôvodne odovzdaným tovarom/produktom. Momentom
uplatnenia niektorého z práv zo zodpovednosti za vady je kupujúci svojim
prejavom vôle viazaný a nemôže jednostranne voľbu uplatneného práva zmeniť.
Kupujúci je oprávnený odstúpiť od
zmluvy vo všetkých prípadoch stanovených Zákonom. Odstúpenie je voči
predávajúcemu účinné od okamihu, keď je mu doručené písomné prehlásenie
spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy. V prípade odstúpenia od zmluvy,
sa zmluva od počiatku ruší a zmluvné strany sú povinné vrátiť všetko, čo si na
jej základe poskytli.
Právo zo zodpovednosti za vady je
uplatnené včas, ak dôjde prejav vôle, ktorým kupujúci uplatňuje toto právo,
predávajúcemu pred koncom záručnej doby. Ak je právo zo zodpovednosti za vady
uplatnené bez toho, aby kupujúci reklamoval chyby, z ktorých uplatnené právo
vyvodzuje, ide o neurčité, a teda o neplatné uplatnenie práva. Práva zo
zodpovednosti za vady tovaru/produktu, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú,
ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Ak ide o použitý tovar/produkt, zaniknú
práva zo zodpovednosti za chyby, ak neboli uplatnené do 12 mesiacov odo dňa
prevzatia použitého tovaru/produktu kupujúcim.
3.REKLAMÁCIA TOVARU
Reklamovať je možné len
tovar/produkt alebo službu, ktoré boli zakúpené u predávajúceho
a ktoré sú vlastníctvom kupujúceho.
Pred prvým použitím kúpeného
tovaru/produktu je kupujúci povinný preštudovať si záručné podmienky vrátane
návodu na obsluhu a následne sa týmito informáciami riadiť. Práva zo
zodpovednosti za vady je kupujúci povinný uplatniť bez zbytočného odkladu po
ich zistení, najneskôr do uplynutia záručnej doby.
V prípade, že sa po prevzatí
tovaru/produktu vyskytnú v záručnej dobe vady tovaru/produktu, môže
kupujúci uplatniť svoju oprávnenú reklamáciu.
Kupujúci je povinný pri prevzatí
tovaru/produktu si tovar prezrieť a skontrolovať kompletnosť tovaru a
príslušných dokladov (daňový doklad, faktúra, záručný list ak bol vydaný,
manuál, alebo iný dokument potrebný na prevádzku zakúpeného tovaru/produktu).
Pri osobnom odbere
tovaru/produktu je kupujúci povinný tovar/produkt skontrolovať a zistené
zjavné vady týkajúce sa mechanického poškodenia tovaru/produktu, alebo jeho
obalu, množstva dodaného tovaru/produktu, kompletnosti dokladov, príp.
iné zjavné vady reklamovať ihneď.
Pri doručení tovaru/produktu
kuriérskou službou, alebo poštou je kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, povinný
na mieste prevzatia tovaru/produktu spísať reklamačný protokol o zistených
zjavných chybách, o nekompletnosti zásielky, mechanickom poškodení
tovaru/produktu, jeho obalu, príp. iných zjavných vadách. Neskoršie reklamácie
týkajúce sa zjavných vád tovaru/produktu, zistiteľných pri prevzatí
tovaru/produktu nemožno uznať a takáto reklamácia bude považovaná za
neoprávnenú. Predávajúci za zjavné vady zistiteľné pri prevzatí tovaru
/produktu a nekompletnosť odovzdaného tovaru/produktu a dokladov
nezodpovedá ani v prípade, ak kupujúci nevyužije právo vykonať prehliadku
tovaru/produktu pri jeho prevzatí.
Reklamácie mechanického
poškodenia tovaru/produktu, ktoré neboli zjavné pri jeho prevzatí, je nutné
uplatniť bez zbytočného odkladu po prevzatí tovaru/produktu.
V prípade, že tovar/produkt
odovzdaný kupujúcemu nezodpovedá kvalite uvádzanej predávajúcim na jeho
internetovej stránke, je kupujúci povinný oznámiť túto skutočnosť predávajúcemu
najneskôr do 2 pracovných dní od prevzatia tovaru/produktu.
Záruka sa nevzťahuje aj na
tovar/produkt a vady tovaru/produktu, ak :
–
došlo k mechanickému poškodeniu tovaru/produktu kupujúcim
– tovar/produkt bol
používaný v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou teplotou, vlhkosťou,
prašnosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je určené
priamo predajcom alebo výrobcom
– ak bola vykonaná neodborná
inštalácia, zaobchádzanie, obsluha alebo bola zanedbaná starostlivosť
o tovar/produkt
– ak došlo
k poškodeniu tovaru/produktu nadmerným zaťažovaním, alebo používaním
v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými
zásadami, technickými normami, predpismi a normami jednotlivých výrobcov
tovaru/produktu alebo bezpečnostnými predpismi
– ak bol prevedený
nekvalifikovaný zásah alebo zmena parametrov tovaru/produktu
– ak kupujúci tovar/produkt
upravoval (náter, ohýbanie a pod.) a v dôsledku tejto úpravy
vznikla chyba
– ak bol tovar/produkt poškodený nehodou, prírodnými živlami, zásahom
vyššej moci
4.VYBAVENIE REKLAMÁCIE
SPOTREBITEĽA
Spotrebiteľ má právo pri
uplatnení zákonnej záruky ak ide o chybu odstrániteľnú, na bezplatné, riadne a
včasné odstránenie chyby, právo na výmenu chybného tovaru/produktu alebo
chybnej súčiastky, ak to nie je vzhľadom k povahe chyby neúmerné.
Ak nie je takýto postup
možný, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenia od kúpnej
zmluvy v týchto prípadoch:
- ak ide o chybu neodstrániteľnú brániacu
riadnemu užívaniu tovaru/produktu, právo na výmenu chybného
tovaru/produktu alebo odstúpenia od kúpnej zmluvy, rovnaké práva
spotrebiteľovi patria, ak ide síce o odstrániteľné chyby, ak však
kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie chyby po oprave alebo pre väčší
počet chýb vec riadne užívať. Za opätovné vyskytnutie chyby sa považuje
najmä, ak rovnaká chyba brániaca riadnemu užívaniu, ktorá bola v záručnej
dobe už najmenej dvakrát odstraňovaná, sa vyskytne znovu. Väčším počtom
chýb sa rozumie, ak má vec súčasne aspoň tri chyby brániace jej riadnemu
užívaniu,
- ak ide o iné chyby neodstrániteľné
a spotrebiteľ nepožaduje výmenu veci, má právo na primeranú zľavu z
kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy,
Spôsob vybavenia reklamácie určí predávajúci s prihliadnutím na povahu reklamovanej vady.
V prípade zľavy nie je možné
neskôr reklamovať tovar/produkt pre chybu, za ktorú bola zľava poskytnutá.
Reklamáciu vrátane odstránenia
chyby predávajúci vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie. Táto lehota nie je záväzná ku kupujúcemu, ktorý je
podnikateľ a teda jeho vzťah s predávajúcim upravuje Obchodní zákonník.
Ak spotrebiteľ reklamáciu
tovaru/produktu uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy,
môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného
posúdenia. Predávajúci poskytne spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia do 14
dní odo dňa vybavenia reklamácie. Ak predávajúci zamietne reklamáciu po 12
mesiacoch od kúpy, je povinný na doklade o vybavení uviesť, komu môže
kupujúci zaslať tovar/produkt na odborné posúdenie. Ak spotrebiteľ odborným
posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže si reklamáciu
uplatniť znova. Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od
spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady
súvisiace s odborným posúdením. Znova uplatnená reklamácia nemôže byť predajcom
zamietnutá.
Ak bola reklamácia
tovaru/produktu v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru/produktu za
nový, začne záručná doba plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie.
Predávajúci vydá kupujúcemu
spotrebiteľovi písomné potvrdenie o tom, kedy bola reklamácia uplatnená, čo je
jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie je požadovaný, a to emailom
bezprostredne od prijatia reklamácie (v prípade osobného uplatnenia je
odovzdaný ihneď); ďalej potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie,
vrátane potvrdenia o prevedení opravy a dobe trvania reklamácie, prípadne
odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
Kupujúci má právo na úhradu
nevyhnutných nákladov (najmä poštovného, ktoré uhradil pri odosielaní
reklamovaného tovaru), ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením oprávnených
práv zo zodpovednosti za a boli vynaložené skutočne a účelne. V prípade
odstúpenia od zmluvy z dôvodu chyby veci má spotrebiteľ tiež právo na úhradu
nákladov k tomuto odstúpeniu.
Ak predávajúci pri predaji
tovaru/produktu ponúkne kupujúcemu k predanému tovaru/produktu bezplatne
iný tovar ako dar, je na rozhodnutí kupujúceho či ponúkaný dar príjme. Dar nie
je predaným tovarom/produktom a preto sa naň nevzťahuje záruka
a predávajúci za jeho prípadné vady nezodpovedá. Ak predávajúci vie
o vadách tovaru/produktu, ktoré ponúka kupujúcemu ako dar, je povinný kupujúceho
pri ponuke daru na ne upozorniť. Ak sa na darovanom tovare/produkte objavia
vady, na ktoré predávajúci kupujúceho neupozornil, je kupujúci oprávnený dar
vrátiť. V prípade ak kupujúcemu vznikne právo odstúpiť od zmluvy
o kúpe tovaru/produktu, je povinný predávajúcemu vrátiť všetko, čo podľa
zmluvy dostal, t.j. spolu s kúpeným tovarom/produktom je povinný vrátiť aj
tovar/produkt prijatý ako dar.
5.VYBAVENIE REKLAMÁCIE
PODNIKATEĽA
Ak je kupujúcim podnikateľom,
predávajúci sa zaväzuje o reklamácii rozhodnúť v lehote 30 dní od
uplatnenia reklamácie. O tomto rozhodnutí bude kupujúci podnikateľ informovaný
na kontaktný e-mail.
Ak ide o chybu, ktorú je možné
odstrániť, bude tovar/produkt opravený. Pokiaľ nie je oprava možná a povaha
chyby nebráni obvyklému užívaniu, môže sa predávajúci s kupujúcim dohodnúť na
primeranej zľave z ceny tovaru/produktu. V prípade zľavy nie je možné neskôr
tuto chybu reklamovať.
Ak ide o chybu, ktorú nemožno
odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez chyby,
predávajúci je oprávnený chybný tovar/produktu vymeniť za tovar/produkt s
rovnakými alebo podobnými úžitkovými vlastnosťami alebo vystaví dobropis.
Ak bola reklamácia
tovaru/produktu v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru/produktu
za nový, záručná doba sa predlžuje o dobu trvania reklamácie.
6.AKO A KDE UPLATNIŤ
REKLAMÁCIU
Reklamáciu je možné uplatniť
v prevádzke predávajúceho alebo ho môže kupujúci zaslať na adresu sídla
predávajúceho.
ADRESA SÍDLA:
TOMI SK,s.r.o.
Kysucký Lieskovec 825
023 34 Kysucký Lieskovec
e-mail: info@tomi-shop.sk
Spolu s reklamovaným tovarom
(musí byť s kompletným príslušenstvom), je potrebné zaslať kópiu dokladu
o zakúpení, popr. Záručný list, ak bol vydaný, spolu s popisom
vady (odporúčame vyplniť Reklamačný protokol) .
Za deň uplatnenia nároku na
reklamáciu sa považuje deň prevzatia reklamovaného tovaru/produktu
predávajúcim.
O reklamácii predávajúci rozhodne
najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na
vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na
výmenu výrobku za tovar/produkt.
Predávajúci vydá pri uplatnení
reklamácie kupujúcemu ihneď písomné potvrdenie o dátume uplatnenia
reklamácie ako aj o jej obsahu. Písomný doklad o vybavení reklamácie
predávajúci doručí kupujúcemu najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie.
V prípade uznanej
reklamácie má kupujúci právo na náhradu poštovného v nutnej
výške. V prípade neoprávnenej reklamácie nemá kupujúci nárok na
náhradu svojich nákladov spojených s vybavením
reklamácie a súčasne ani predávajúci nemá nárok na náhradu nákladov,
ktoré vznikli na jeho strane (pokiaľ sa zo strany kupujúceho nejednalo napr.
o opakovanú bezdôvodnú reklamáciu, pri ktorej sa už dá vyvodzovať, že sa
z jeho strany išlo o zneužitie práv).
Tento reklamačný poriadok
nadobúda platnosť a účinnosť dňa 01.07.2020 a ruší všetky predchádzajúce
ustanovenia a zvyklosti súvisiace s vybavovaním reklamácií a zárukou na
tovar/produkt alebo službu.